Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dotěrné obtěžování jako skutková podstata nekalé soutěže
Opitzová, Nika ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
DOTĚRNÉ OBTĚŽOVÁNÍ JAKO SKUTKOVÁ PODSTATA NEKALÉ SOUTĚŽE Abstrakt Tato diplomová práce s názvem "Dotěrné obtěžování jako skutková podstata nekalé soutěže" se zabývá právní úpravou dotěrného obtěžování, která byla nově zavedena zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako zákonná skutková podstata nekalé soutěže. Tato skutková podstata postihuje fenomén, se kterým se v dnešní době setkáváme stále častěji, a tím je nevyžádaná reklama. Zakotvení dotěrného obtěžování lze považovat za pozitivní krok především z toho důvodu, že chrání soukromí osob. Samotnou formulaci v zákoně již tak kladně hodnotit nelze. Cílem této práce je nejen podrobné rozebrání a analýza samotného dotěrného obtěžování, zhodnocení jeho pozitiv a negativ, ale rovněž jeho porovnání s úpravou obdobné problematiky, kterou najdeme v právních předpisech a samosprávných předpisech (konkrétně v Kodexu reklamy), a nastínit možné změny této skutkové podstaty z pohledu de lege ferenda. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola obsahuje stručnou charakteristiku nekalé soutěže, neboť dotěrné obtěžování je její součástí. V této kapitole je nastíněn základní přehled vývoje právní úpravy nekalé soutěže a uvádí krátké pojednání o cílech a důvodech její regulace. Druhá kapitola je soustředěna na generální klauzuli proti nekalé soutěži, protože...
Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě
Vacková, Linda ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě Předkládaná rigorózní práce s názvem "Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě" komplexně analyzuje problematiku nevyžádané reklamy v právním řádu České republiky a Spolkové republiky Německo. Nevyžádaná reklama představuje určitý zásah do osobní nebo obchodní sféry svých adresátů nebo třetích subjektů a s rozvojem moderních komunikačních prostředků se vyskytuje stále častěji a v rozmanitých formách. I když je reklama projevem svobody podnikání a svobody projevu, je třeba její právní regulace, obzvlášť pokud je nežádaná a obtěžující. Text práce je systematicky členěn do čtyř na sebe navazujících částí. První část představuje úvodní zamyšlení nad potřebou a důvodem právní regulace nevyžádané reklamy. Druhá část je dělena do čtyř kapitol a přináší východiska regulace nevyžádané reklamy a nástin její současné podoby. První kapitola se věnuje historickému východisku regulace nevyžádané reklamy. Druhá kapitola zasazuje nevyžádanou reklamu do širšího právního rámce ústavního práva. Následuje kapitola třetí, jež uvádí problematiku nevyžádané reklamy v kontextu evropského práva primárního a především sekundárního. V poslední čtvrté kapitole je věnován prostor přehledu platné právní úpravy nevyžádané reklamy v českém a německém právním řádu tak,...
Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě
Vacková, Linda ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě Předkládaná rigorózní práce s názvem "Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě" komplexně analyzuje problematiku nevyžádané reklamy v právním řádu České republiky a Spolkové republiky Německo. Nevyžádaná reklama představuje určitý zásah do osobní nebo obchodní sféry svých adresátů nebo třetích subjektů a s rozvojem moderních komunikačních prostředků se vyskytuje stále častěji a v rozmanitých formách. I když je reklama projevem svobody podnikání a svobody projevu, je třeba její právní regulace, obzvlášť pokud je nežádaná a obtěžující. Text práce je systematicky členěn do čtyř na sebe navazujících částí. První část představuje úvodní zamyšlení nad potřebou a důvodem právní regulace nevyžádané reklamy. Druhá část je dělena do čtyř kapitol a přináší východiska regulace nevyžádané reklamy a nástin její současné podoby. První kapitola se věnuje historickému východisku regulace nevyžádané reklamy. Druhá kapitola zasazuje nevyžádanou reklamu do širšího právního rámce ústavního práva. Následuje kapitola třetí, jež uvádí problematiku nevyžádané reklamy v kontextu evropského práva primárního a především sekundárního. V poslední čtvrté kapitole je věnován prostor přehledu platné právní úpravy nevyžádané reklamy v českém a německém právním řádu tak,...
Dotěrné obtěžování jako skutková podstata nekalé soutěže
Opitzová, Nika ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
DOTĚRNÉ OBTĚŽOVÁNÍ JAKO SKUTKOVÁ PODSTATA NEKALÉ SOUTĚŽE Abstrakt Tato diplomová práce s názvem "Dotěrné obtěžování jako skutková podstata nekalé soutěže" se zabývá právní úpravou dotěrného obtěžování, která byla nově zavedena zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako zákonná skutková podstata nekalé soutěže. Tato skutková podstata postihuje fenomén, se kterým se v dnešní době setkáváme stále častěji, a tím je nevyžádaná reklama. Zakotvení dotěrného obtěžování lze považovat za pozitivní krok především z toho důvodu, že chrání soukromí osob. Samotnou formulaci v zákoně již tak kladně hodnotit nelze. Cílem této práce je nejen podrobné rozebrání a analýza samotného dotěrného obtěžování, zhodnocení jeho pozitiv a negativ, ale rovněž jeho porovnání s úpravou obdobné problematiky, kterou najdeme v právních předpisech a samosprávných předpisech (konkrétně v Kodexu reklamy), a nastínit možné změny této skutkové podstaty z pohledu de lege ferenda. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola obsahuje stručnou charakteristiku nekalé soutěže, neboť dotěrné obtěžování je její součástí. V této kapitole je nastíněn základní přehled vývoje právní úpravy nekalé soutěže a uvádí krátké pojednání o cílech a důvodech její regulace. Druhá kapitola je soustředěna na generální klauzuli proti nekalé soutěži, protože...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.